Hipokrit

Tajuk tak hingat.

Muhasabah jap kat diri sendiri.

Actually bukan la nak story sangat pun.

Cuma tetiba ada benda nak share kat sini.

Ape yg uolls paham pasal hipokrit ni ek?

Sama tak maksud dengan bertalam talam dua dan empat or sepuluh muka?

Lebih kurang ek?

Ok lets story.

Ni pefahaman aku la kan,

Jangan menilai manusia berdasarkan luaran sahaja.

Manusia kan, memang dilahirkan ada semua sifat dan sikap.

Alhamdullilah yang lahir cukup sifatnya.

Tapi macam mana pulak sikap nya.

Ye. Aku tak baik. Aku argue.

Aku takde hak nak bahasakan orang.

Ye. Yang tu aku tahu.

Tapi tak ramai tahu yang aku akan bersuara bila tiba masanya.

Paham?

Ok. Continue.

Boleh tak kita belajar untuk jadi diri sendiri.?

I means, jgn nak ikut cara, gaya, or ape jela seangkatan dengan nya.

Bagi aku, memang terlalu banyak pebezaan antara orang berduit and orang yang tak berduit.

Mesti orang describe aku sebagai,

Eleh, jeles la tu,

Eleh, iri hati la tu,

Eleh, dengki la tu.

And lantak la nak ckp aku ape pun.

Aku redha..

Ye.. Aku memang tak mampu untuk semua ni.

Butttt,, insyallah.. Ia nya akan menyusul.

Perkara yang baik akan dibalas dengan baik kan?

Lambat atau cepat tu semua kerja Allah Taala..

Hidup harusla bersyukur.

Aku suka ayat ni.

" kalau senang atas kesusahan orang lain sangat la kejam kan"

Nothing to say la.

Just motivasi di pagi hari.

For general la, not for somebody or someone or whatever.

No comments:

Post a Comment