KEHIDUPAN 2013

Assalamualaikum

Morning my dearest stalker.

Rasa nak share something pagi-pagi ni.

Tapi bila nak taip rasa nya tak berdaya nak story.

Bila rasa down blog ni la peneman setia aku.

Tapi bila dah buka blog tak tahu nak updated apa.

Termenung, then tutup balik blog ni.

Ada masa-masa yang aku rasa aku rajin , sebab aku nak sangat share kat blog ni.

Nak share pasal life Style 2013 aku.

Actually nak tanya apa azam aku ?

Nak mencapai kebahagiaan di dunia dan akhirat hendaknya.

Sentuh pasal KEHIDUPAN

First pasal MY FAMILY

So far alhamdullilah, adik-adik pun dah start masuk sekolah.

Apa yang mampu aku dapat tolong tak la banyak.

At least dapat ringan kan ibu and adik-adik selesa dengan apa yang dieorang pakai.

Pesanan dari Ahkak pada adik-adik, " Belajar la rajin-rajin, balas jasa ibu dan ayah., cukup lah dengan belajar pandai- pandai, kaknum tak minta apa-apa pun balasan. Cukup la Allah Taala bagi rezeki yang halal dan dapatlah kita kongsi bersama."

Walaupun aku jarang balik kampung, tak bermakna aku lupakan keluarga, tapi aku lebih selesa disini dan mengharungi liku-liku hidup.

Dugaan dan cabaran hidup kadang-kadang mendewasakan aku.

Lebih-lebih lagi duduk dekat Kuala Lumpur,

Tanpa kawalan parents. Semuanya independent. Yang penting percaya ada nya Allah. Insyallah kita sentiasa dilindungi.

Rasanya dah dekat 3 tahun aku bawak diri. HAHA. bukan frust, tapi nak dapat yang lebih baik dari sebelum ni. Insyallah.

Second pasal MY CARRIER

So far lately ni start awal tahun kan, banyak sangat kerja.

Tapi bahagi2 kan masa mana yang penting kita dahulukan.

Belajar sesuatu yang baru sangat lah best, walaupun pada mula nya agak sukar untuk aku follow.

Dapat tengok gelagat dan perangai customer pun rasa macam seronok sangat.

Yang baik kita follow, yang tak baik jauhkan la ye. kita dah besar, so boleh nilai sendiri.

Banyak sangat perkara aku belajar, dari segi hidup diaorang, kaedah pengurusan diaorang, matlamat diaorang.

Ye, aku percaya, bukan senang nak jadi senang, dan bukan susah nak jadi senang.

Orang kata, perlahan-lahan kayuh, janji selamat hingga ke penghujungnya,

Aku harap dengan kerjaya yang aku tak pilih ni dapatlah ilmu yang boleh digunakan kelak.

Walaupun tak banyak, tapi at least ada la jugak perancangan yang terbaik untuk masa depan aku.

Lagipun menjadi harapan keluarga adalah tugas yang paling berat harus aku pikul.

Aku percaya, amanah ALLAH yang telah diberikan kepada aku.

Aku harap juga, dengan kerjaya yang sekarang ni, terutama keluarga aku dapat menikmati bersama hasilnya.

Semoga aku diberi kesihatan dan umur yang panjang disamping keluarga yang aku sayang.

Last rasanya pasal PERASAAN

Berkait la jugak pasal cinta la kot.

Kadang rasa bahagia.

Kadang rasa sakit.

Kadang rasa kecewa.

Sampai satu tahap malas dah nak fikir.

Tak semua perkara yang kita nak kita akan dapat.

Aku faham tu semua lumrah dalam PERCINTAAN.

Ke aku terlalu awal untuk fikir kan nya ?

Entahla. Rasa nya Silent is Better.

Rasa tak nak ada perasaan tu, boleh ?

Itu semua adalah qada dan qadar tuhan.

Walaupun taknak terpaksa harungi.

Tak kisah la dengan cara apa aku atasi, aku harap aku diberi kekuatan untuk semua ni.

Orang kalau bujang lagi kalau tak fikir pasal benda ni rasa macam tak normal la pulak kan ?

So mari la kita sama-sama muhasabah diri sendiri.

Tak perlu la nak salahkan sesiapa dalam perkara ni.

Semua Ciptaan Allah Taala sempurna di matanya.

Okbye.







No comments:

Post a Comment