Musibah di bulan Ramadhan

Assalamualaikum

Selamat berpuasa uolls.

Lama jugak tak intai blog sendiri,

sokmo redah blog orang lain.

Tapi best. sumber inspirasi.

Eh today nak story pasal a part of manusia punya habit.

Bulan puasa ni bukan la tak boleh nak marah,

nak maki pun apetah lagi,

bagi aku just simple, kau hormat aku, aku hormat kau. simple right ?

Sebagai manusia yang ditinggalkan kat muka bumi ni,

sebenarnya ALLAH tu bagi kita peluang untuk

berTAUBAT, bukan TAU BUAT. paham ?

Pesanan ni pun untuk diri aku jugak.

Anyway, aku simpan benda ni sampai bila2,

tapi aku bukan dendam, aku just nak buat perkara ni pengajaran.

Orang kata bulan puasa ni tak baik marah2,

Maaf-memaaf tu memang amalan yang mulia.

But, sorry, aku tak accept.

Baik kau, keturunan kau, and orang yag ada sekeliling kau.

Eh. tak semua ORANG TUA kita kena hormat tau.

Take note ! tak semua orang !

sebabnya ? uolls akan tahu juga akhirnya.

Alhamdullilah, Allah tu Maha Mengetahui, Mendengar dan Maha Mengasihani.

Nothing la for explaination.

Bagi aku sekutu dengan manusia2 ni akan dapat pembalasan.

Maybe not now, tapi insyallah.. Allah tu Maha Adil.

DIA tahu siapa yang berhak !


No comments:

Post a Comment